W dzisiejszych realiach, informacja jest głównym elementem budowania przewagi konkurencyjnej, a Internet najbardziej dostępnym, ewoluującym i najszybszym źródłem tej informacji. Tak niespotykana gdzie indziej różnorodność form przekazu i źródeł informacji stwarza ogromne możliwości do jej analizowania i wykorzystywania w biznesie.
Mając doświadczenie i narzędzia prowadzimy badania rynku z zakresu:
- bieżącej popularności w internecie marek, produktów, usług na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych.
- określamy trendy na podstawie danych historycznych (trendy wieloletnie, sezonowość) w zakresie poszukiwanych produktów, usług i marek
- szacujemy wielkość rynku dla produktów lub usług,
- wskazujemy głównych graczy (marki) obecne we wskazanym sektorze i ich wzajemną pozycję w walce o uwagę klientów poszukujących informacji w internecie.
Dzięki temu przygotowując nowy projekt biznesowy możesz lepiej zaplanować swoje działania, określić ramy czasowe najlepsze dla aktywności marketingowych, uwzględnić sezonowość w w planowaniu zapasów magazynowych. Analiza taka minimalizuje ryzyko nietrafionej inwestycji np. z powodu:
- nasycenia rynku,
- pojawienia się nowszych wersji produktu,
- zmian koniunktury itp.