Reklama jest komunikatem, który odpowiednio sformułowany i zaadresowany ma wywołać określony skutek. Podobnie jest z rozmowę, do której trzeba się odpowiednio przygotować i odpowiednią ją poprowadzić.
- z kim – do kogo chcesz adresować swoją informację, z kim chcesz prowadzić dialog, kto ma być jej odbiorcą, pamiętaj że ukierunkowany komunikat trafia celniej niż rozmowa z anonimowym tłumem, podobnie jest z reklamą.
- o czym – przygotuj się do tej rozmowy, pamiętaj o czym chcesz rozmawiać, mówić z sensem, ciekawie i na temat to elementarna kwestia mająca wpływ na całość przekazu reklamowego.
- jak – niezrozumiały język czy krzykliwa informacja może zniechęcić rozmówcę, efektywność reklamy polega na odpowiednim doborze formy i narzędzi którymi się posługuje.
- przedstaw się – dla innych wiedza o Tobie jest ważna, poza tym rozmowa ze znajomym zawsze przebiega łatwiej, jako reklamodawca nie bądź anonimowy.
- skup uwagę – nudna lub zbyt długa rozmowa może zmęczyć, zaintryguj sobą, podobnie jest z reklamą by skupić uwagę musi zainteresować.
- bądź szczery – nie obiecuj czegoś czego nie jesteś wstanie spełnić, reklama która kłamie może przysporzyć wielu problemów.
- okoliczności – ważne jest w jakich okolicznościach chcesz coś powiedzieć, obrazowo rzecz ujmując inaczej brzmi szept a inaczej krzyk na wietrze, reklama musi mieć określony zasięg i być dostosowana do aktualnych warunków panujących na rynku.
- odezwij się jeszcze – rozmówcy warto się przypomnieć, siłę reklamy (efekt synergii) można zwiększyć łącząc różne sposoby jej oddziaływania np. reklamę prasową i radiową w połączeniu z reklamą zewnętrzną.
- jak odbiorą to inni? zaczynając rozmowę pamiętaj o skutkach jakie przyniesie, ocena skuteczności staje się ważnym elementem działań reklamowych.
- czego oczekujesz – koniec rozmowy może być początkiem dłuższej znajomości, tylko prawidłowo skonstruowana reklama przynosi pożądany efekt.